tiistai 27. elokuuta 2013

Miksi pyöräilykypärässä on remmit?

Eilen mietin erästä pyöräilykypärä-asiaa.. Oon tässä kesän aikana nähny useammankin mieshenkilön polkemassa kypärä päässä - remmit auki! Miksi, oi miksi?
En oo koko kesänä keksiny yhtään järjellistä selitystä sille. Kaikki mun teoriat tyssää johonkin uuteen Miksi, oi miksi?-kohtaan. Oikeestaan aina siihen että miksi ne remmit on auki? Että jos joku tietää tähän kelvollisen perusteen, pliis, jakakaa mullekkin!

Koska...
Pyöräilykypärän käyttö näyttää tyhmältä? Öö, remmit auki se näyttää vielä tyhmemmältä..
Vaimo pakottaa käyttämään kypärää? Joo, mutta ei varmaan remmit auki..
Pyöräilykypärä on oikean kokoinen kun se pysyy päässä myös remmit auki? Niin on, mutta se ei varmaan pysy päässä niin, jos oikeasti sattuu jotain..
Pyöräilykypärää tulee käyttää? Niinpä, mutta remmit kiinni..
Ei mulle kuitenkaan mitään satu? Se ei paljoa lohduta, jos niin ikävästi käykin..

Löysin googlaillessa tälläisen. Ohjeet kertovat tasan, miten kypärää käytetään. Siinä ei ainakaan neuvota pitämään remmejä auki.

Enkä ihan oikeesti oo nähny yhtään naista, joka käyttäis kypärää näin. Se joko on tai ei ole. Tää on siis taas sellainen kohta, jossa mun logiikka ei kohtaa miesten logiikkaa yhtään.

Ja joo, kyllähän se kypärä näyttää vähän tyhmältä, myös remmit kiinni, mutta vielä tyhmemmältä näyttää se haljennut pää asfaltilla. Että ihan itse saa valita.
Mulla on onneks niin hieno kypärä, että se kerää oikein kehuja. Vaikka se näyttääkin siltä, että mulla on potta päässä. Ehkä siksi olen ottanut kaikki pyöräilyn yhteydessä otetut kuvat kypärä pyörän tangossa roikkuen. Yritin nimittäin löytää koneelta kuvaa kypärästäni.. Löysin vain useita sellaisia, joissa olen pysäyttänyt pyörän, ottanut kypärän pois, siistinyt kampauksen ja ottanut pari kuvaa. Sitten laittanut kypärän päähän ja jatkanut matkaa..
No, mieluummin säilytän henkeni kun näytän totaalihyvältä koko ajan. Voin sitten muuten panostaa tyyliin. Ja kun kypärän valitsee oikein, tulee siitäkin osa tyyliä.

Tekstin tarkoitus ei ole yrittää muuttaa eikä väheksyä kenenkään päätöksiä käyttää tai olla käyttämättä kypärää. Mutta oikeesti, jos sitä käyttää, niin eikö voi sitten käyttää kunnolla?

Laittakaa kypärä päähän ja joo, myös ne remmit kii! Reippaita pyöräilymatkoja!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti